Pages

Friday, March 4, 2011

Shsyysss....


Hi,everyone.nak tahu tak kenapa aisyah tulis tajuknya macam ni??sebenarnya 'topik' kita pada harini ialah 'MENGEJEK'.korang mesti pernah dengar perkataan tu and mungkin banyak kali mengalami perkara tu.

Sesetengah orang kata "alah benda tu benda biasalah".but,bagi sesetengah orang seperti Aisyah sendiri tak suka diejek.lagi - lagi bila ejek nama bapa kita sendiri.sapa tak marah??sebenarnya buat apa kita nak ejek nama bapa or nama orang tu sendiri kalau kita sendiri tak suka diejek.betul tak??

Kalau nak buat sesuatu yang akan menyakitkan hati orang lain,cuba bayangkan kita dalam situasi tu.kita kena fikir perasaan orang lain juga!! 'trend' mengejek sekarang ni ialah ejek nama bapa.Tali rafia lah,Sambal lah,Bendi lah macam - macam....parent kita dah bagi nama sedap - sedap makna pun sedap,dengan sesedap rasanya dia ejek nama kita!!... terukkan...

Tak baik tau ejek-ejek ni ,
Macam tak ada adap je orang yang suka mengejek ish ish ish..

Ada yang kena ejek n*j*s [benda yang terlalu teruk sampai tak 'lalu' nak cakap].senang - senang kita ingat ni je lah - bila kita buat baik kita dapat pahala,tetapi bila kita buat jahat [seperti mengejek] kita juga lah yang akan dapat 'bala'!!lagipun mengejek kan dosa!!yang elok kita tak nak buat,yang jahat lagilah yang kita nak buat....dah tau benda tu salah and menyakitkan hati orang tak yah lah nak buat...jadi kesimpulan daripada apa yang Aisyah tulis hari ni ialah - pikir sebelum nak buat sesuatu benda yang boleh menyinggung orang lain macam kawan-kawan baik kita sendiri , berhati-hati bila nak bercakap kalau rasa apa yang nak dicakap tu boleh bawa kesan buruk lagi baik diam je..

Tapi itulah pandang aisyah..jadi kalau sesiapa yang 'terjebak' dalam salah laku ni minta maaf lah cepat - cepat and ikhlas and insaf lah terhadap apa yang telah dilakukan.tau - tau je lah sapa yang kaki mengejek tu yer!!! bye bye and assalamualaikum....

Silence is gold...think twice before you say anything...

No comments:

Post a Comment